Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

Mein Blog

Blog

Kapitale Herbstforellen

Posted on September 19, 2014 at 12:55 PM
Kapitale Herbstforellen

Gleich nach der Arbeit ist es oft schwer, sich noch zum angeln zu überwinden. Die Zeit ist knapp und man fragt sich, ob sich ein schneller Ausflug für 2-3 Stunden wirklich lohnt. Letztendlich ist es einfach so, wer nicht geht fängt auch keine Fische. Nach 5 mal Nullnummer kann es auch mal wieder krachen. Wer da nachlässt hat am Ende des Jahres oft das Nachsehen. Durchhalten und rausgehen so oft wie nur möglich bringen dich zum Erfolg und bieten zudem einen Ausgleich zum Alltag, der für uns Angler was ganz besonderes ist.
 So auch bei mir letzte Woche. Der September ist der letzte Monat in dem es mir noch möglich ist in den Bächen auf Forellen zu angeln. Viele werden denken, daß die Gewässer schon leer gefischt sind, doch weit gefehlt! Gerade die kapitalen sind noch im Fluss. Nicht umsonst sind sie so steinalt geworden. Kein Spinner oder schlecht geführter Wobbler kann sie schocken.
Es sei denn, man weis wie man den dicken Brownies auf den Leib rücken kann!
Wie gesagt, ich quäle mich manchmal auch ans Wasser, doch meist dann fange ich die besten Fischen

Der Tag X:
Wir schreiben mitte September,wie schon erwähnt fahre ich lustlos und müde ans Wasser, im Hinterkopf pocht es jedoch und eine Stimme sagt mir am Bach geht immer was mein Freund. Also beschließe ich gleich einen der Hotspots dieses Gewässers anzusteuern. Nach wenigen Minuten bin ich vor Ort und rüste mich mit Wathose Ködern und Spinnrute um den "Dicken Braunen" auf den Leib zu rücken. Zu meiner Verwunderung gehe ich auf den ersten 250 Metern komplett leer aus. Ich bin geschockt und überlege ob es wirklich eine gute Idee war in diesen Abschnitt des Gewässers zu gehen. Nachdem das erste Drittel wirklich Tod ist montiere ich einen neuen Flatt-Shad von Sebile. Diese kleinen Fischimitationen gibt es in verschiedensten Größen und sind eine Mischung aus Vertikalköder und Wobbler. Man kommt auf Tiefe und kann die Teile bei Bedarf bis vor die Füße tief anbieten, was an schmalen Bächen und den daraus resultierenden kurzen Wegen von entscheidendem Vorteil ist. Die Drillinge sind megascharf was die erste Forelle dann auch gleich am eigenen Leib erfahren darf. An einer Stelle an der ich es gar nicht vermutet hätte. Sie befindet sich direkt oberhalb des Hot-Spots einem langen, tiefen Pool, der ein eine Badewanne erinnert. Nach kurzem Kampf kann ich den erste Fisch landen, mit über 40cm schon eine der besseren, doch da geht noch mehr,oder?
Meter für Meter arbeite ich mich Flussaufwärts und werfe mit meiner Mag-pro Extreme 200 von Mitchell die Rinnen ab. jetzt hab ich sie gefunden und die Bisse kommen im Minutentakt. Einige Fische haben die ideale Größe, das sogenannte Küchenfenstermaß.
Da kann man auch die ein oder andere ohne schlechtes Gewissen zum Verzehr mitnehmen ohne den Bestand zu schädigen. Die Entnahme sollte jedoch immer nach Augenmaß erfolgen, sonst ist schnell Ebbe im Bach. 


Nachdem ich einen Streamer Marke Eigenbau an die 20er Berkleyschnur geknüpft habe scheppert es erneut und eine weitere Ü-45 liegt im Kescher, sie hat den Köder direkt oberhalb einer Verklausung genommen. Ein toller Fisch, mit den satten,braunen Farben unterscheiden sich die "Kapitalen" oft deutlich von ihren Artgenossen. Ich könnte jetzt noch endlos weiter erzählen doch das Beste kommt ja bekanntlich zum Schluss. Nach weiteren Fischen auf unsere Sebile-Palette, wechsele ich nochmals auf Streamer mit Bleikopf. Der nächste Fisch mit deutlich über 50cm verfolgt zunächst den Köder und ich denke, ja die wär's gewesen. Doch dann bekomme ich in genau entgegengesetzter Richtung des Pool's einen Hammerbiss ,der sich als wahres Monster herausstellt. Mit ihren 54 Zentimetern war sie wohl die Königin des Baches und darf auch weiterhin als Laichfisch dort verbleiben.






Categories: Forellenangeln

Post a Comment

Oops!

Oops, you forgot something.

Oops!

The words you entered did not match the given text. Please try again.

2539 Comments

Reply Replik Uhren
1:15 PM on July 15, 2018 
The natural talent and kindness in handling all the pieces was crucial.
Reply Marina
8:34 AM on May 2, 2019 
I loved as much as you will receive carried out right here.
The sketch is tasteful, your authored material stylish.
nonetheless, you command get bought an shakiness over that you wish be
delivering the following. unwell unquestionably come more
formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case
you shield this hike.
Reply Chanter
6:28 PM on May 4, 2019 
Hi! Do you use Twitter? I'd like to follow you if
that would be okay. I'm absolutely enjoying your blog
and look forward to new posts.
Reply Octoman
12:38 PM on May 6, 2019 
Thanks for sharing your thoughts about Lazy Frogfish.
Regards
Reply Roark
7:55 AM on May 8, 2019 
What's up all, here every one is sharing these familiarity, thus it's nice to
read this webpage, and I used to go to see this weblog everyday.
Reply O'Shanassy
7:21 PM on May 8, 2019 
Fantastic goods from you, man. I have understand your stuff previous
to and you're just extremely excellent. I actually like what you have acquired here, certainly
like what you are stating and the way in which you say it.
You make it enjoyable and you still care for to keep it sensible.

I can not wait to read much more from you. This is really a tremendous website.
Reply Allum
3:54 PM on May 9, 2019 
I constantly spent my half an hour to read
this blog's posts every day along with a cup of coffee.
Reply Thrower
4:01 AM on May 10, 2019 
Wow! Finally I got a weblog from where I be capable of truly take helpful facts concerning my
study and knowledge.
Reply Asche
4:47 PM on May 10, 2019 
excellent submit, very informative. I wonder why the opposite specialists of this sector don't understand this.
You must continue your writing. I'm sure, you've a huge
readers' base already!
Reply Till
11:34 PM on May 11, 2019 
I'm very pleased to find this web site. I want to to thank you for
ones time for this fantastic read!! I definitely enjoyed every part of it and
I have you saved as a favorite to see new things on your blog.
Reply Ingalls
2:28 PM on May 12, 2019 
It's really very difficult in this active life to listen news on Television, therefore
I only use world wide web for that reason, and get
the hottest news.
Reply Calloway
12:16 AM on May 13, 2019 
I have read so many articles on the topic of the blogger lovers but this
article is truly a good paragraph, keep it up.
Reply Kincheloe
10:13 AM on May 13, 2019 
I seriously love your website.. Very nice colors & theme.
Did you make this site yourself? Please reply back as I'm attempting to create my very own site and would like to find out where you got
this from or just what the theme is named. Cheers!
Reply Grimes
11:15 PM on May 13, 2019 
I've been surfing on-line more than three hours today,
yet I never found any interesting article like yours.
It's lovely worth enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made excellent
content as you did, the internet will be a lot more helpful than ever before.
Reply Milerum
11:52 PM on May 14, 2019 
When some one searches for his vital thing, so he/she wants to be available that in detail, thus that thing is maintained over here.
Reply Copley
10:45 PM on May 15, 2019 
Why viewers still use to read news papers when in this technological world all is accessible on net?
Reply Askew
12:45 AM on May 17, 2019 
Asking questions are genuinely pleasant thing if
you are not understanding something fully, however this piece of
writing offers good understanding even.
Reply Helmick
10:50 AM on May 17, 2019 
Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it
;) I may return once again since i have saved as a favorite it.
Money and freedom is the best way to change, may you be rich and
continue to guide others.
Reply Dicks
11:23 AM on May 17, 2019 
My spouse and I stumbled over here different web page and thought I might
as well check things out. I like what I see so now i am following you.
Look forward to looking into your web page yet
again.
Reply Gatewood
9:11 PM on May 28, 2019 
Greate article. Keep posting such kind of info on your blog.
Im really impressed by your blog.
Hi there, You have performed an excellent job.

I'll definitely digg it and for my part suggest to my friends.
I'm sure they'll be benefited from this web site.